Takuu- ja toimitusehdot

Tilaus- ja toimitusehdot

Hinnat

  • Hinnoittelemme tuotteemme valmiiksi kilpailukykyisiksi. Saamme toimitettua myös sellaisia osia, joita ei sivuiltamme löydy. Mikäli haluat sivuiltamme löytymättömiä osia, voit tiedustella näitä puhelimitse, sähköpostilla tai myymälästämme.

Hintojen muutokset

  • Pidätämme oikeuden korjata hintaa tilauksen jälkeen, mikäli hinnoittelussa on tapahtunut selkeästi virhe ja hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon nähden. (Oikeustoimilaki 32§)

Tilaus

  • Tilauksen voi tehdä käyttäen sivuilta löytyvää ostoskoria!
  • Tilaajan tulee olla 18 -vuotta täyttänyt. Alaikäisen tilaajan tulee pyydettäessä osoittaa holhoojan allekirjoittama valtakirja tilauksen tekemiseen.

Toimitus

  • Toimitus tapahtuu Postin kautta
  • Tilauksista saat automaattisen ilmoituksen lähetyksestä, josta ilmenee myös toimituksen seurantakoodi.
  • Halutessa tuotteet voi noutaa myös myymälästämme, mutta tilaus on maksettava verkkokaupassa etukäteen. Myymälästämme ilmoitetaan, kun tilaus on noudettavissa. Muistathan ottaa henkilöllisyystodistuksen mukaan noutaessasi tilausta myymälästämme. Mikäli et itse pääse tilaustasi hakemaan, annathan mukaan valtakirjan tilausnumerollasi, allekirjoituksellasi ja noutajan tiedoilla.

Toimitusaika

  • Pyrimme toimittamaan tilatut tuotteet 1-4 työpäivän kuluessa. Tuotteen varastosaldon ja arvioidun toimitusajan näet tuotetietoikkunasta.
  • Pyrimme ilmoittamaan, mikäli tilauksen käsittelyaika on luvattua pitempi mailitse, soittamalla tai yleisenä ilmoituksena internet -sivustollamme. Mikäli jostain syystä emme ota yhteyttä kyseisen ajan jälkeen, niin pikainen puhelu tai sähköposti selvittää asian nopeasti! Yhteyden pidon takaamiseksi asiakas on velvollinen ilmoittamaan yhteystietonsa, josta on helposti tavoitettavissa.
  • Muistathan, että sellaisten tuotteiden kohdalla, joiden varastosaldo on 0, toimitusaika voi olla huomattavan pitkä. Tällaisen tuotteen lisääminen tilaukseen voi viivästyttää toimitusta huomattavasti, eikä viivästyksestä ilmoiteta erikseen.

Takuuehdot

  1. Yleisesti tuotteillamme on 1 vuoden takuu (Muutamat erikseen mainitut tuotteet ja näytöt 3 vuotta).
  2. Takuu alkaa aina ostopäivästä (Postin kautta toimitettavat tuotteet) tai kun tuote noudetaan meiltä tai tuote kuljetetaan asiakkaalle. Pääsääntöisesti vaihdamme viallisen tuotteen samanlaiseen tai korvaavaan vastaavilla ominaisuuksilla varustettuun tuotteeseen.
  3. Vaihdetun tuotteen takuu ei ala alusta, vaan jatkuu alkuperäisen ostopäivän mukaisesti.
  4. Takuu ei korvaa kulumisesta, ohjelmisto-, asiakkaan omasta asennus- tai käyttövirheestä aiheutuneita vikoja.
  5. Takuutuotteen tulee aina olla alkuperäisessä kunnossa. Kaikki asiakkaan suorittamat tuotteeseen kohdistuvat modifikaatiot eväävät takuun kyseiseltä tuotteelta.
  6. Takuupalautuksissa on aina ensin täytettävä internet sivuiltamme löytyvä RMA hakulomake mahdollisen vian selvittämiseksi. Saat paluuviestissä tarkemmat palautusohjeet. Tarkastamme aina ensin tuotteen kerrotun vian osalta. Palautuksiin on liitettävä yhteystiedot, vikaseloste ja kopio kuitista. Palautukset on pakattava huolella!
  7. HUOM! Aiheettomasta takuupalautuksesta veloitamme 20 euron huoltomaksun, sekä Matkahuollon tai Postin perimät toimituskulut.

Peruuttamis- ja palautusehdot

  1. Verkkokaupasta tilatuilla tuotteillamme on 14 päivän peruutus- ja vaihto-oikeus tuotteen vastaanottopäivästä lukien. Jos tuote tai tuotteet toimitetaan useammassa erässä, 14 päivän määräaika lasketaan viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta. Peruuttamissoikeutta laskettaessa mukaan luetaan viikonloput ja pyhäpäivät, pois lukien vastaanottopäivä. Määräajan noudattamiseksi riittää, että ilmoitus peruuttamisesta on tehty määräajassa.
  2. Peruuttamisesta voi ilmoittaa lähetyksen mukana toimitettavaa peruuttamislomaketta käyttäen tai vapaamuotoisesti. Ilmoituksen voi tehdä puhelimitse numeroon 0800 39 1234, sähköpostitse osoitteeseen verkkokauppa@kaisanet.fi. Pelkkä tavaran palauttaminen tai noutamatta jättäminen ilman yksiselitteistä peruuttamista koskevaa ilmoitusta ei riitä. Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa näyttää, että peruuttamisilmoitus on tehty. Peruuttamiselle ei tarvitse ilmoittaa syytä.
  3. Asiakkaan velvollisuus on näyttää tuotteiden vastaanottopäivä, esimerkiksi postin kuitin avulla.
  4. Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes asiakas on päättänyt pitää tavaran. Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi.
  5. Peruuttamisoikeus ei koske sellaista sinetöitynä toimitettua tietokoneohjelmaa, peliä, äänitallennetta tai kuvatallennetta, jonka sinetti on avattu. Peruuttamisoikeus ei koske myöskään sellaista sinetöitynä toimitettua hygieniatuotetta (esim. nappikuulokkeita), jonka sinetti on avattu. Peruuttamisoikeus ei lisäksi koske tavaraa, joka valmistetaan tai jota muunnellaan asiakkaan vaatimusten mukaisesti tai selvästi asiakkaan henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi (esim. asiakasta varten kokoonpannut tietokoneet tai jäähdytyskokonaisuudet). Asiakas voi menettää peruuttamisoikeutensa myös muissa kuluttajansuojalain 6 luvun 16 §:ssä säädetyissä tapauksissa.
  6. Mikäli asiakas antaa tilauksen yhteydessä yrityksen nimen, katsotaan, että tilaus tulee yritykselle. Tällöin kuluttajasuojalain mukainen peruuttamisoikeus ei ole voimassa.
  7. Tuotteiden palauttaminen on ensisijaisesti asiakkaalle maksutonta. Tuotteet on palautettava Postin asiakaspalautuksella hyvin pakattuna annettujen ohjeiden mukaisesti. Kaisanet pidättää oikeuden veloittaa asiakkaalta palautuskulut, mikäli tuote on selvästi käyttöönotettu tai palautus on muuten aiheeton. Tuotteet on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos asiakas lähettää tuotteet takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.
  8. Asiakas on vastuussa vain sellaisesta tuotteen arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Tuotepakkaus on avattava siististi, alkuperäiset pakkaus- ja suojamateriaalit säilyttäen. Mahdollisista kuljetusvaurioista on tehtävä välittömästi vahinkoilmoitus kuljetusliikkeelle ja Kaisanetille.
  9. Jos asiakas peruuttaa sopimuksen, Kaisanet palauttaa asiakkaalle kaikki asiakkaalta saamansa suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että asiakas on valinnut edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua Kaisanetin saatua peruuttamisilmoituksen. Kaisanet suorittaa palautuksen, sillä maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellei asiakas ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, ettei asiakkaalle aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia. Kaisanet voi kuitenkin pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes Kaisanet on saanut tuotteen takaisin tai kunnes asiakas on osoittanut lähettäneensä tuotteen takaisin.
  10. Peruutettavaan sopimukseen liittyvät liitännäissopimukset peruuntuvat kulloinkin voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti.

Maksamisen turvallisuus ja henkilötietojen käsittely

  • Verkkokauppaan kirjautuminen on pakollinen ennen tilauksen tekemistä. Asiakkaasta tallennetaan seuraavat tiedot asiakasrekisteriin: nimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite, käyttäjätunnus, salasana, sekä asiakkaan IP -osoite.
  • Emme käytä asiakkaan antamia yhteystietoja suoramarkkinointiin ilman asiakkaan antamaa hyväksyntää.
  • Emmekä luovuta asiakkaidemme tietoja kolmannelle osapuolelle ilman viranomaisen määräystä.
  • Verkko ja luottokorttimaksut hoituvat keskitetysti Verifonen maksupalvelun kautta. Tuettuina ovat kaikki yleisimmät verkkopankkimaksut sekä luottokorteista Visa ja Mastercard.
  • Verkko ja luottokorttimaksuista järjestelmämme ei kerää tili tai luottokorttitietoja.

Riitojen ratkaisu

  • Ensisijaisesti pyrimme ratkaisemaan kaikki riitatilanteet neuvottelemalla asiakkaan kanssa joko sähköpostitse, puhelimitse tai tapaamisen yhteydessä.
  • Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.
  • Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).